Noțiunea de ECO Tuning se referă în general, la optimizarea reglajului software al sistemului de injecție în vederea reducerii consumului de carburant. ECO Tuning se poate efectua atât la motoarele pe benzină, cât și la motoarele ce sunt alimentate cu motorină.
Cuprins:
- ECO Tuning și inventator
- Cum se face un chip tuning?
- Care sunt avantajele resoftarii motorului?
- Ce trebuie să iei în considerare înainte de instalarea unui soft auto?
- Ce câștigi după resoftarea motorului?
1. ECO Tuning și inventator
În 2005, viziunea a fost prin ChipTuning, mijloacele mai bune pentru a salva realitatea ecotuning de combustibil. 2003 a lansat SKN Tuning GmbH din Benstorf (langa Hannover), cu “economisi combustibil” pentru camioane, camionete, autoturisme și alte vehicule motorizate.
Scopul a fost clar: “îmbunătățire a eficienței în vederea reducerii consumului” (consum mai mic pe 100 km).
Prin chip tuning nu se aduc modificări structurale la nivelul motorului. Operațiunea de chip tuning constă în optimizarea softului mașinii, pentru a crește sau diminua puterea motorului. Procedura de reducere a puterii se numește „eco tuning” și implică un consum mai mic de combustibil. Chip tuning-ul este optim în cazul autoturismelor care nu prezintă probleme la nivel de transmisie sau motor.
2. Cum se face un chip tuning?
În principiu, motoarele autoturismelor de serie sunt capabile să dezvolte mai multă putere decât cea înscrisă în cartea tehnică a mașinii, fără să sufere modificări constructive.
Procesul de resoftare este simplu și se face folosind aparatura de ultimă generație prin care putem extrage și citi harta inițială a mașinii. După citire, parametri cheie vor fi modificați pentru a obține un randament mai bun. După ce modificările au fost implementate, softul vechi este înlocuit cu cel îmbunătățit folosind aceeași aparatură.
3. Care sunt avantajele resoftarii motorului?
Care sunt avantajele resoftarii motorului_
Resoftarea (modificarea softului auto) înseamnă modificarea software-ului și implicit a unității de control a motorului (ECU). Aceste modificări sunt menite să crească performanțele mașinii în limitele permise de producător.
Un soft auto bine optimizat poate îmbunătăți puterea și cuplul motorului, iar motorul mașinii va răspunde mult mai bine atunci când vei apăsa pedala de accelerație.
Vehiculele moderne sunt echipate cu computere de bord care au o varietate de responsabilități, controlând funcții precum injecția de combustibil, senzori, fluxul de aer, presiunea din turbină, răspunsul pedalei de accelerație, dar și multe altele. Prin modificarea softului auto se poate customiza sistemul de aprindere, injecție, etc. ceea ce duce la îmbunătățirea performanțelor mașinii și chiar la reducerea consumului de combustibil.
De asemenea, după resoftare, este posibil să simți altfel mașina la condus. Mulți șoferi au nevoie de câteva călătorii pentru a se adapta la volanul unei mașini proaspăt modificată, în timp ce alții s-ar putea să nu o mai poată conduce niciodată la fel de confortabil.
4. Ce trebuie să iei în considerare înainte de instalarea unui soft auto?
Înainte de a lua decizia de a resofta mașina, este bine să ai în vedere câteva aspecte.
În primul rând, nu are rost să resoftezi mașina dacă ea nu este într-o condiție bună. Așadar, îți recomandăm să faci o verificare amănunțită a mașinii înainte de a lua această decizie.
Un alt aspect de care este bine să ții cont este reprezentat de capabilitățile tale de șofer, în sensul că este bine să fii conștient de stilul tău de condus, cum poate fi acesta afectat de modificările aduse mașinii, dar și invers, precum și cât de multe „poți duce” la volan, în termen de performanțe ale mașinii.
5. Ce câștigi după resoftarea motorului?
Ce câștigi după resoftarea motorului
În principal, mașinile de fabrică vin cu 70% din potențialul lor real, din considerente de marketing. După resoftare vei putea exploata mai bine capacitățile mașinii, vei scădea consumul și vei crește siguranța acesteia datorită răspunsului mai rapid al pedalei de accelerație în depășiri.